Kursus

Overskudsklinikkens ABC

MÅLGRUPPE:
Tandlæger, Teamet
LÆRINGSPUNKTER:

På dette kursus vil du lære:

  • at få mere tid til patientbehandling
  • individuel, målrettet kompetenceudvikling for alle i teamet
  • øget forudsigelighed i klinikdriften, baseret på overskuelige procedurer.
  • at have en lovlig klinik, hvor man ikke behøver at frygte tilsyn mv.
  • balance mellem den tid, som bruges på administration versus faglighed. Mere tandbehandling, mindre administration.
  • optimeret ressourceanvendelse på tandklinikken gennem simple værktøjer.
  • optimeret samarbejde ved simplificering og gennemsigtighed i opgave- og ansvarsfordelingen.
  • større succes med at få store behandlingsplaner igennem.
  • større personligt, tidsmæssigt og økonomisk overskud.
BESKRIVELSE AF KURSET:

Det er efterhånden blevet en kunst at kunne drive en sund klinik, hvor de mange nye lovkrav efterleves, samtidig med at der er tilstrækkelig tid til patientbehandlinger, uden overarbejde og stress.

Klinikkens økonomi og arbejdsglæde er sat under øget pres fra bl.a.

  • Reduceret sygesikringstilskud
  • Nye lovkrav, som kræver nyt udstyr, mere IT osv.
  • Krav om nye kontroller og arbejdsgange, som reducerer den effektive stoletid
  • Stadigt stigende gebyrer fra offentlige myndigheder
  • Øgede driftsomkostninger, herunder stigende løn

Overskudsklinikkens ABC introducerer en række simple og overskuelige metoder og værktøjer til optimering af alle aspekter af klinikkens drift for hele teamet – lige til at tage i brug på din klinik.

Kurset giver et systematisk bud på, hvordan man, sammen med sit team, skaber en “overskudsklinik” med:

  • Større personligt overskud for både klinikejeren og det øvrige team.
  • Større tidsmæssigt overskud, hvor de faglige opgaver indtager en langt større del af timerne på klinikken i forhold til de administrative opgaver.
  • Større økonomisk overskud, som forstærker teamets overordnede følelse af overskud, glæde og tilfredshed.

Kurset henvender sig til hele tandklinikkens team, men især klinikejere, tandlæger og driftsansvarlige medarbejdere. Kurset giver inspiration og konkrete værktøjer til at udnytte de optimeringsmuligheder, som ligger klar til at realisere lige bag ved dagligdagens mange gøremål.

SCORE FRA TIDLIGERE AFHOLDTE KURSER

0 of 6 stars

FORESPØRG OM EN BOOKING AF DETTE KURSUS

No items found

Leila Bache, 45 år, er uddannet tandlæge fra Københavns Universitet i 2003.
Leila blev videreuddannet i Implantat-kirurgi og -protetik ved Royal College of Surgeons of England i London (2008-2010), parodontologi (2013), ortodonti (2015) og Dawson curriculum i England (2018-2019).

Leila blev klinikejer i 2005 og har sideløbende undervist på Tandlægeskolen i København som klinisk lærer.

Leila Bache er en engageret og fagligt dygtig tandlæge med et stærkt klinikejer-gen og gode lederskabs- og kommunikationsevner. Leila driver sine klinikker baseret på grundværdier som respekt for mennesker, ærlighed, kompromisløs kvalitet, engagement, fællesskab, respekt for regler, konstant videreudvikling, bæredygtig drift, generøsitet og skønhed/æstetik.

Med mange års erfaring i klinikdrift og -optimering er Leila drevet af et stort ønske om at være med til at øge arbejdsglæden og lette driften på de danske tandklinikker.
Leila er desuden en humoristisk og øvet foredragsholder inden for emnerne personlig udvikling og motivation.

Andre kurser fra samme underviser

Titel

Fagligt emne

Score

Underviseren har ingen andre kurser

Lad os hjælpe dig med det helt rigtige kursus

Er du på udkig efter et bestemt kursus, noget bestemt indhold eller nogle bestemte hands-on øvelser? DDU’s undervisere udvikler hele tiden nye kurser og har både halve og næsten færdige kurser parat. Så selvom, der måske er noget kursusindhold, du ikke umiddelbart kan finde, så tøv ikke med at spørge os om det. Der kan sagtens ligge et kursus næsten færdig eller en underviser har måske allerede det meste indhold, og vil måske gerne skræddersy et kursus til jer.